Uncategorized

Jak reklamować produkt?

• Zakładki: 329

Wprowadzenie nowego produktu na rynek to najczęściej duże wyzwanie i wymagające precyzyjnego podejścia do budowania profesjonalnej strategii marketingowej, a wręcz optymalizacji całej strategii identyfikacji wizualnej działalności gospodarczej w celu wywołania konkretnych emocji w grupie docelowej. Techniki promocji produktów zmieniły się w ostatnich latach na bardziej wydajne, związane z prowadzeniem statystyk i klasyfikacji klientów. Lepsza segmentacja grupy docelowej umożliwia tworzenie produktów premium ściśle związanych z potrzebami konsumentów. Jak reklamować produkt w czasie rozwoju internetu, rynku e – commerce, a także mediów społecznościowych oraz wielu innych nowoczesnych formatów komunikacyjnych. W artykule kilka praktycznych wskazówek dla wszystkich specjalistów związanych na co dzień ze światem reklamy, dziennikarzy, influencerów, czy po prostu producentów i sprzedawców poszukujących możliwie wydajnych technik kreacji reklamowej.

Na czym polega skuteczna reklama produktu i dlaczego to już praktycznie wymiar naukowy?

Przede wszystkim firma zamierzająca wprowadzić nowy produkt na rynek, albo wypromować lepiej dotychczasowy powinna pojawić się jasno w świadomości konsumenta, a to wymaga opracowania dokładnej strategii identyfikacji wizualnej. Co oznacza pojęcie strategii identyfikacji wizualnej? To krótko mówiąc wizerunek całej działalności łącznie z logo, kolorystyką, dobrze zaprojektowanymi materiałami promocyjnymi. Im bardziej spójna marka, tym lepiej w perspektywie długoterminowego odbioru. Niektóre produkty od razu kojarzą się z konkretnymi markami, dlatego warto zadbać o kwestie podstawowe zanim rozpocznie się kampanię reklamową.

Dlaczego analiza grupy docelowej to jeden z najważniejszych punktów w świecie nowoczesnej reklamy?

Reklamowanie produktu wiąże się nieodłącznie z badaniem grupy docelowej, wyznaczaniem idealnego klienta, a także praktyk komunikacyjnych aktualnie niezwykle rozbudowanych. Dlaczego badanie grupy docelowej posiada tak praktyczny wymiar w czasach marketingu sieciowego? Większość klientów można przydzielić do pewnych grup. Inaczej komunikacja reklamowa wygląda wśród pracowników wyższego szczebla, rolników, a inaczej wśród młodzieży, czy ludzi dopiero wchodzących na rynek pracy. Grupa docelowa to także inne dane, w tym wiek, poziom zarobków na gospodarstwo domowe, zainteresowania, sposoby spędzania wolnego czasu. Jeżeli klient to pasjonat na pewno doskonale zna jakość niektórych produktów, dlatego marna jakość w marketingu po prostu nie przejdzie, albo zostanie niezwykle szybko zweryfikowana. Wszystkie działalności gospodarcze poszukujące sposobów na reklamę produktu muszą uwzględnić czynnik analizy grupy docelowej, ponieważ odbija się na efektywności prowadzonych działań marketingowych i często wpływa na kwestie wizerunkowe. To być, albo nie być, jeżeli chodzi o wypuszczanie, chociażby luksusowych, albo unikalnych serii produktów, gdzie liczy się wysoka jakość.

W jaki sposób komunikować się z klientami i dlaczego przyda się nauka i utrwalenie modelu AIDA?

Skuteczna reklama produktu wiąże się z publikowaniem wielu materiałów i to w masie źródeł. W jaki sposób podejść do tematu z bardziej technicznej strony, jaki schemat zastosować w kreacji odbioru produktu? W tym przypadku przyda się zdecydowanie technika marketingu AIDA. Na czym polega AIDA w świecie reklamy? Specjaliści promocji najpierw pozyskują uwagę konsumentów, czy to ciekawymi hasłami, czy mocno rzucającymi się w oczy bannerami. Kolejny punkt dotyczy podtrzymania zainteresowania. Niestety w obecnych czasach, w świecie rozwoju internetu i sektora e – commerce utrzymanie uwagi to ogromne wyzwanie, jedno z większych dla wszystkich ekspertów PR. Im młodszy klient, tym szybciej traci zainteresowanie przekazem marketingowym, dlatego trzeba stosować różne zachęty, rabaty, albo mocno dopasować się do stylu życia grupy docelowej. Po prostu nie ma już innego wyjścia. Po zainteresowaniu AIDA zakłada wzbudzenie pożądania i podejście mocno emocjonalne.

Dlaczego to takie ważne?

Większość sprzedaży generuje się na bazie emocjonalnej. Ludzie rzadko podejmują racjonalne decyzje ekonomiczne, a bardziej kierują się w stronę emocjonalną, impulsywną. Widać to w większości statystyk związanych ze światem reklamy. Z tego powodu pożądanie, częściowo „hype” na produkt, usługę to dla większości marek doskonały kierunek. Pożądanie można budować jeszcze na długo przed wypuszczeniem ostatecznej wersji produktu. Takie praktyki często stosuje sektor gier komputerowych, producenci premium podzespołów komputerowych, niektóre marki kosmetyczne związane z innowacyjnym, albo naturalnym podejściem do tworzenia nowych produktów. Skuteczna reklama produktu to zatem zestaw działań mocno rozciągniętych w czasie i wpływających pośrednio lub bezpośrednio na konsumenta. Ostatecznie model marketingu AIDA zakłada konkretne wskazanie pożądanej akcji, którą ma wykonać klient. Co to może być? Wystarczy zwykłe kup teraz, zajrzyj do naszego katalogu, albo inny krótki komunikat, chociażby zapisz się już dzisiaj do newslettera z najświeższymi informacjami o promocjach. Im krótsze nawoływanie do akcji, tym z reguły lepiej, a kup teraz weszło już mocno do świadomości krajowych konsumentów.

AIDA w kilku punktach dla lepszego zapamiętania i przełożenia teorii w praktykę

  • przyciągnięcie            uwagi klienta odbija się na dalszym budowaniu komunikacji marketingowej,
  • podtrzymanie            zainteresowania to niezwykle trudna sztuka i odbija się na skuteczności promocji,
  • pożądanie w stosunku do produktu, tutaj przyda się dokładna charakterystyka grupy docelowej,
  • wskazanie konkretnego działania, które podejmie klient po zobaczeniu reklamy, krótko i konkretnie.           

Dlaczego modelem AIDA posługują się nawet giganci branżowi?

Format marketingu AIDA można zastosować w krótszym i dłuższym komunikacie reklamowym. To bardzo uniwersalny schemat, do tego mocno dopracowany przez ogrom ekspertów związanych z rynkiem PR i tworzeniem spersonalizowanych strategii promocyjnych dla gigantów korporacyjnych. Według statystyk model AIDA działa, ponieważ bazuje na fundamencie testowania jakości, efektywności i na pobudzaniu emocjonalnym. Reklamy trafiają przede wszystkim do podświadomości i uruchamiają pewne procesy odpowiadające za podejmowanie uwarunkowanych decyzji. Człowiek, który twierdzi, że „na niego reklama nie działa” to klient idealny, ponieważ mało świadomy skuteczności przedstawionych praktyk.

Jak reklamować produkt i jakie narzędzia zastosować?

Absolutna podstawa do prowadzenia działań marketingowych w erze internetu i dynamicznego rozwoju sektora e-commerce to własna strona internetowa założona na możliwie najszybszym, niezawodnym hostingu, a do tego połączona z długoterminowym pozycjonowaniem. Serwis internetowy umożliwia przekazywanie bieżących informacji o rozwoju produktu, czy usługi, a także umożliwia ustawianie wywiadów, obsługi klienta, spotkać z grupą docelową, czy dziennikarzami lub influencerami zainteresowanymi dodatkową publikacją, czy pozyskaniem artykułów sponsorowanych. Reklamowa produktu wiąże się z budowaniem realnej społeczności wokół marki. W sieci najlepiej sprzedają eksperci wymieniającymi się rzeczywistymi doświadczeniami z konsumentami. Klient, który kupuje od eksperta wie, że ten często sam korzysta z polecanego rozwiązania. Ekspercki wymiar prowadzenia działań marketingowych wyróżnia się najwyższym poziomem skuteczności i możliwością zyskania lojalności w grupie docelowej/ A to już zdecydowanie ogromna wartość dodana.

Jakie jeszcze narzędzia nowoczesnego marketingu warto zastosować?

Ciekawe sposoby na reklamę produktu to również wymiana artykułów sponsorowanych publikowanych, chociażby na zasadzie wywiadów, wprowadzenie technik e-mail marketingu, czy sms – marketingu. Klienci chętnie zostawiają dane do kontaktu, chociażby numer telefonu, czy e-mail właśnie pod warunkiem, że sprzedawca wcześniej zadba o wiarygodność i stworzy wokół siebie aurę zaufania. Kolejny, bardzo ważny przekaźnik komunikatu marketingowego to strona w mediach społecznościowych. Niektóre marki muszą zatrudniać dodatkowe kadry zajmujące się wyłącznie komunikacją na social media. Czasy marketingu się zmieniają, a klient jest bliżej marki niż jeszcze 10 – 20 lat temu.

Jak podchodzić od początku do reklamowania produktu?

  • profesjonalna analiza grupy docelowej to absolutny fundament podejmowania działań reklamowych,
  • model AIDA działa, dlatego warto zastosować go w krótkich i dłuższych formach promocyjnych,       
  • dywersyfikacja technik marketingowych działa, ale wymaga cierpliwego monitorowania wyników,
  • własna strona internetowa, a także bieżąca komunikacja z klientami czyni             cuda dla sprzedaży,
  • dbałość o relacje w świecie nowoczesnej reklamy to wartość dodana,
  • emocje wygrywają w skutecznej promocji i decyzjach zakupowych,
  • długoterminowe pozycjonowanie i działania promocyjne w sieci najlepiej powierzyć ekspertom.          

Dlaczego warto zastosować się do wskazówek dotyczących skutecznej reklamy produktów?

Skuteczna reklama produktu to często przewaga konkurencyjna dla wielu działalności gospodarczych. Niektóre techniki po wdrożeniu działają w sposób uniwersalny, ale wszystkie wymagają dokładnego monitorowania statystyk, liczb. Nie ma skutecznej reklamy bez analizy statystycznej, matematycznej, systemowej.

329 rekomendacje
501 wyświetleń
bookmark icon